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Mo 26. Mrz | The Necks

Das Highlight im Monat März wird sicherlich das Wiedersehen mit The Necks nach vielen Jahren im Bunker sein! Schon damals kein Geheimtipp mehr, macht dieses Trio seit nun 30 Jahren immer so weiter: auf der Bühne wird entwickelt, aufgestaut, abgefackelt – ein einziger grosser Spannungsbogen, aus kleinsten Motiven (Minimal lässt grüssen!) herausgearbeitet, dem man atemlos folgt, in dem alles möglich ist, und oft auch passiert! Als einziges Konzert in Deutschland im Rahmen dieser Tour kommen sie aus Australien über Amsterdam direkt zu uns – da ist nach dem Concertgebouw der Bunker Ulmenwall in Bielefeld doch die logische Folge, oder? Wir freuen uns maßlos …
… denn ganz zweifelsohne kann man behaupten, dass die Konzerte von The Necks ein ziemlich einzigartiges Ereignis sind. Meist startet die Band aus Sydney mit einer recht schlichten, melodischen oder rhythmischen Figur, die sich sehr gemächlich aufbaut. Eine repetitive, hypnotische Musik mit Verwandtschaft zu Krautrock und dem Minimalismus eines Philip Glass entwickelt sich da, eine Art Jazz Ambient, seit 30 Jahren ein Geheimtipp. Wirklich niemand weiß vorher was passieren wird, bei ihren fanatisch gefeierten Konzerten.
Ihre Stücke sind brandende, schwingende Improvisationen, die sich meistens innerhalb einer Stunde verändern, ein neues Gesicht zeigen, entwickeln und zu einem großen, phantastischen Panorama organisieren.

Wir sind ungemein glücklich, daß wir die Geschichte des Bunkers mit dieser Ausnahmeband endlich fortschreiben können. Freut Euch mit uns auf The Necks!

–> concert-review-necks

Die „New York Times“ befindet trocken: „Eine der besten Bands der Welt“.

„… Entirely new and entirely now … They produce a post-jazz, post-rock, post-everything sonic experience that has few parallels or rivals. They may teach us to listen in a new way, but they communicate a fierce energy and warmth at the same time. Their music is a thrilling, emotional journey into the unknown. Like seeing a world in a grain of sand, The Necks permit us to hear a whole new world of music in a sliver of sound“ THE GUARDIAN (UK)
„(The Necks) draw your attention to the music instead of the means: you never get the idea that they’re playing for an hour to prove that they can do it, or to showcase a glut of ideas, but simply to give you the pleasure of focusing on music in extreme detail“ PITCHFORK
„It is a fairly safe bet to say that no other group in the world sounds quite like The Necks…extraordinary empathy and discipline“ THE TIMES (UK)
„Over and over I was caught up in the constant repetition of tonal figures, found myself focussing on the tiniest alterations, without noticing that I had been surrounded by a completely new motif… Like a pearl necklace, threaded together piece by piece, only becoming a piece of jewelry when the end of the string is reached“ WESER KURIER (BREMEN, GERMANY)
„Tonal, accessible, and yet profoundly challenging… The Necks are singular… Yielding things no one else does“ THE WIRE
„Ecstacy in slow motion… magically euphoric… The Necks‘ appearance was less a traditional concert than a fascinating opportunity to participate in the pulsating genesis of organic tones and sounds“ WESER KURIER (BREMEN, GERMANY)
„Anyone of a mind to study the mysterious methods of the cult Australian all-improv trio The Necks would need to adopt a football manager’s approach – poring over hours of video to work out how pianist Chris Abrahams, bassist Lloyd Swanton, and drummer Tony Buck keep on unpredictably passing the ball and finding each other in space. Their unpremeditated art has a remarkably inclusive appeal “ – THE GUARDIAN, (UK), FOUR STAR REVIEW OF LONDON CONCERT
„A magic act masquerading as a piano trio, this Australian group delivers long-form improvisations that shift with such patient beauty that it casts a bit of a trance. You’ll seldom spend an hour that passes so quickly — and rewardingly.“ – LOS ANGELES TIMES
„To the often spiky disciplines of minimalism, systems music and free improvisation, this remarkable trio bring a satisfying sense of long-form development… Ascetic in outline, but suffused with a warm humanity, their pieces are studded with minor epiphanies on the way to a larger sense of emotional fulfilment.“ – RICHARD WILLIAMS, THE GUARDIAN

Einlass: 19.30h // Beginn: 20.30h
VVK: 18,– € (zzgl. Geb.) // AK: 23,– € // U20 Eintritt frei